Önceki sayfa

Su ürünlerine balık ekmek dopingi

Avrupa'nın dörtte biri oranında balık tüketilen Türkiye'de balık ekmek kampanyası başlatıldı. Firmalar, balık ekmeği fast food tarzıyla satacak...

"ESE 2013 Avrupa Su Ürünleri (European Seafood Exposition) Fuarı 23-25 Nisan'da Brüksel'de düzenlendi. İstanbul Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği ve Sagun Grup Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Tuncay Sagun, 15 yıl önce 2 firma olarak katıldıkları fuarda bugün 15 firmayla yer aldıklarını dile getirdi. Sektörün son 3 yılda ihracat rakamlarını iki katına çıkardığını belirten Sagun, "2012'de 467 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdik. 2013 hedefimiz 550 milyon dolar" dedi. Ahmet Tuncay Sagun, Türkiye'de su ürünleri sektörünün hızlı büyümesinin aksine balık tüketiminin çok düşük olduğunu belirtti. Sagun, "Türkiye'de kişi başı balık tüketimi 6 kg. Avrupa'da ise bu miktar 25 kg." dedi. Tüketimin en az iki katına çıkması gerektiğini ifade eden Sagun, balığı sevdirmek için fast-food tarzında restoranlar açmayı planladıklarını söyledi. 

30 ŞUBE AÇACAK 


Sagun, "Biz Sagun Grup olarak Fish Box ismini verdiğimiz bir sistem kuruyoruz. Balık ekmek, salata ve helvayı 4.90 TL'ye satacağız" diye konuştu. 2013'te Fish Box restoranları hayata geçireceklerini dile getiren Sagun sözlerini şöyle sürdürdü: "Franchise sistemi ile tüm Türkiye'ye yayılmayı planlıyoruz. İlk yıl 30 şube hedefimiz var. Ayrıca AVM'lerde de yer alacağız." Dardanel Şirketler Grubu Başkanı Niyazi Ören de Fish&Bread (balık ekmek) sistemiyle AVM'lere girmeyi hedeflediklerini söyledi. Tüketicinin kokusuz ve kılçıksız balık istediğini ifade eden Ören, bu nedenle işlenmiş balığın geleceğinin parlak olduğunu sözlerine ekledi. 

YÜZDE 100 TÜRK HAVYARI 


Fuara katılan Tosmur Grubu ortağı Fatih Tosmur yüzde 100 yerli Türk havyarı ürettiklerini belirterek "Rusya'ya rakip olacağız" dedi.

13.05.2013

Bu Sayfayı Paylaş