Avrupa'nın dörtte biri oranında balık tüketilen Türkiye'de balık ekmek kampanyası başlatıldı. Firmalar, balık ekmeği fast food tarzıyla satacak...
"ESE 2013 Avrupa Su Ürünleri (European Seafood
Exposition) Fuarı 23-25 Nisan'da Brüksel'de düzenlendi. İstanbul Su Ürünleri ve
Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği ve Sagun Grup Yönetim Kurulu Başkanı
Ahmet Tuncay Sagun, 15 yıl önce 2 firma olarak katıldıkları fuarda bugün 15
firmayla yer aldıklarını dile getirdi. Sektörün son 3 yılda ihracat rakamlarını
iki katına çıkardığını belirten Sagun, "2012'de 467 milyon dolarlık
ihracat gerçekleştirdik. 2013 hedefimiz 550 milyon dolar" dedi. Ahmet
Tuncay Sagun, Türkiye'de su ürünleri sektörünün hızlı büyümesinin aksine balık
tüketiminin çok düşük olduğunu belirtti. Sagun, "Türkiye'de kişi başı
balık tüketimi 6 kg. Avrupa'da ise bu miktar 25 kg." dedi. Tüketimin en az
iki katına çıkması gerektiğini ifade eden Sagun, balığı sevdirmek için
fast-food tarzında restoranlar açmayı planladıklarını söyledi.
30 ŞUBE AÇACAK
Sagun,
"Biz Sagun Grup olarak Fish Box ismini verdiğimiz bir sistem kuruyoruz.
Balık ekmek, salata ve helvayı 4.90 TL'ye satacağız" diye konuştu. 2013'te
Fish Box restoranları hayata geçireceklerini dile getiren Sagun sözlerini şöyle
sürdürdü: "Franchise sistemi ile tüm Türkiye'ye yayılmayı planlıyoruz. İlk
yıl 30 şube hedefimiz var. Ayrıca AVM'lerde de yer alacağız." Dardanel
Şirketler Grubu Başkanı Niyazi Ören de Fish&Bread (balık ekmek) sistemiyle
AVM'lere girmeyi hedeflediklerini söyledi. Tüketicinin kokusuz ve kılçıksız balık
istediğini ifade eden Ören, bu nedenle işlenmiş balığın geleceğinin parlak
olduğunu sözlerine ekledi.
YÜZDE 100 TÜRK HAVYARI
Fuara
katılan Tosmur Grubu ortağı Fatih Tosmur yüzde 100 yerli Türk havyarı
ürettiklerini belirterek "Rusya'ya rakip olacağız" dedi.