Balıkta 1 milyar dolarlık katma değer yaratacak.
Ahmet Tuncay Sagun, Türkiye’de balıkçılığın bir sanayi haline gelmesini sağlayan öncü isimlerden biri.
Babası Kemal Sagun’dan
devraldığı Kemal Balıkçılık’ı bugün Türkiye’de 7 ayrı bölgede 10 ayrı tesisi
olan, yurtdışında ise 3 ayrı ülkede üretim tesisine sahip Sagun Group’a
dönüştürdü.
Sektöründe dünyanın
sayılı şirketleri arasında gösterilen Sagun Group, üretimini gerçekleştirdiği
386 çeşitlik ürün gamı ile kendi alanında bir rekora da imza atmış durumda.
Üretiminin yüzde 70’ini 23 ülkeye doğrudan ihraç eden grup, iç piyasada ise
Marines markasıyla dondurulmuş deniz ürünlerinde yüzde 38’lik pazar payıyla
lider. Farklı ülkelere kurbağa ihracatı gibi sektörde birçok ilki
gerçekleştiren Sagun, son olarak Türkiye’nin ilk özel balık halini açtı.
Sagun’un bu halle hedefi, tüketici ile üretici arasında daha yakın bir ilişki
kurarken tüketimi artırmak. Türkiye’de şu anda kişi başı yıllık balık
tüketiminin 8,6 kilo olduğuna değinen Sagun, “Bunu 14 kiloya çıkarmayı
hedefliyoruz. Ekonomiye 1 milyar dolarlık bir katma değer yaratmak için yola
çıktık. Tüketimdeki bu artış ülkenin sağlıklı beslenmesine ciddi bir katkı
sağlamasının yanında sektörün sanayi içindeki hacmini ve payını da artırmasının
önünü açacak” diye konuşuyor.
Sagun, halin yanı
sına balık tüketimini fast food sektöründe de artırmayı planlıyor. Bu yönde
Sagun Group, Fish Box markasını yarattı. Bu markayla en az 100 zincirlik bir
restoranla Türkiye geneline yayılmayı hedefliyor.
Tuncay Sagun’un en
büyük hayali, Sagun’u bir dünya markası yapmak. Ancak bunu yaparken de
kontrollü bir şekilde büyümek. Bugüne kadar hep yıllık yüzde 30’lar seviyesinde
büyüdüklerini belirten Sagun, bundan sonra da büyüme oranlarının bu şekilde
devam edeceğini söylüyor.